Onderstaand yoga-aanbod wordt bij SDM regelmatig ververst. Tevens worden er soms speciale yoga- workshops/cursusvormen gegeven en geven we clinics op locatie. Contact ons voor meer en/of de meest actuele informatie! De yoga-lessen bij SDM worden verzorgd door Anna en Dessi.

Locatie: Yoga in de Wilp
Sporthal de Wilp/Dorpshuis Op de Welle
Schoolstraat 17
9367 PX De Wilp

Locatie: Yoga in Marum
Zaal Jut en Jul
Wendtsteinweg 15
9363 AK Marum

IMG_6654

Contact GRATIS PROEFLES

👋 Anna woont in de Drachten (heeft in Oekraïne haar yogaopleiding voltooid) en ervaring met verschillende soorten Yoga: PowerYoga, YinYoga, HathaYoga en OntspanningYoga. Ze heeft jarenlang in één van de allergrootste resorts in Turkije yoga-lessen gegeven. Op dit moment woont ze al weer 4 jaar in Friesland en geef ze 10 lessen per week op verschillende sport- en dansscholen. Anna kijkt ernaar uit om jullie te ontmoeten! ———————————————Haar lessen bij SDM vanaf ma 17 augustus:
– Dinsdag 19u HathaYoga – Marum
– Dinsdag 20u YinYoga – Marum

👋 Dessi woont in de Wilp (heeft een advanced yogaopleiding in Amerika gevolgd) en jarenlange ervaring in het verzorgen van hatha, yin en restorative yoga. Haar passie is om mensen te inspireren om zichzelf te zijn en van zichzelf te houden. Yoga is voor haar dé manier om dit te doen. Ze deelt graag haar ervaringen met jullie dús probeer het gerust uit! ———————————Haar lessen bij SDM vanaf ma 17 augustus:
– Woensdag 19u YinYoga – Marum
– Woensdag 20u RelaxYoga – Marum
– Donderdag 20u HathaYoga – de Wilp

——————————————————————————————————————————————– 

HormoonYoga
HormoonYoga is erop gericht de werking en doorbloeding van de klieren die hormonen produceren te bevorderen. Daardoor kan een verstoorde hormoonspiegel weer in balans komen. Deze vorm van yoga bestaat uit een serie specifieke, dynamische oefeningen met een stevige ritmische ademhaling.

HormoonYoga is specifiek bedoeld voor vrouwen met hormonale klachten. Maar ook als je geen klachten hebt, is het gewoon een hele fijne yogaserie.

HormoonYoga heeft bijvoorbeeld een positieve invloed bij hormoongerelateerde klachten zoals ongemakken tijdens de overgang (opvliegers, stemmingswisselingen, slecht slapen), of menstruatieproblemen.

Yoga Nidra
Nidra is een vorm van diepe meditatie en ontspanning waarbij je de hele les liggend op een matje de yoga-docent volgt die je door een gestructureerde meditatie heen praat. Deze les is voor iedereen geschikt. Door de diepe ontspanning ontstaan theta en delta hersengolven, neemt de spierspanning en stress in het lichaam af en daalt de bloeddruk en hartslag. Dit heeft een zeer helende werking op lichaam en geest. De les is ook een aanrader voor slechte slapers.

RelaxYoga
Vind je het lastig om te ontspannen? Heb je moeite met slapen? Pieker je veel? Kun je wel wat rust gebruiken? Of gun je jezelf een relaxmomentje iedere week, gewoon omdat je het waard bent?
RelaxYoga zorgt voor een moment van ‘even op adem komen’ in ons jachtige leven. In deze les leer je te ontspannen op een bewuste manier en breng je jouw aandacht in het hier en nu. De RelaxYoga is een les waarbij we yogaoefeningen afwisselen met meditatie en ademoefeningen De yoga oefeningen zijn zacht en mild en volgen elkaar op in een flow.

pebbles

YinYoga
De houdingen die je aanneemt zijn vooral gericht op het versterken en versoepelen bindweefsel en gewrichten, ze rekken dieperliggende spieren en maken het bekkengebied los. Het is dan ook het relatief rustige karakter van een yin yogales dat de meeste deelnemers aanspreekt. De les is juist zo lekker doordat je even niet heel intensief hoeft te bewegen, maar juist de tijd kunt nemen voor je lichaam. Je ligt 3 tot 5 minuten in een houding.

Relax/YinYoga
De rustige bewegingen van de RelaxYoga opgevolgd door de stilte van de YinYoga. Lekker relaxed en soepel het weekend in!

Yogalates
Yogalates is een dynamische vorm van yoga en pilates.  De bewegingen zijn vloeiend  waardoor je spieren warm worden en je nog dieper in de houdingen kunt komen. Tijdens een les werk je aan het verbeteren van kracht en souplesse, terwijl de les tegelijk energie en balans geeft.

Coluna-Flexível

HathaYoga
Hatha yoga, de basis van vele vormen van yoga, bestaat uit houdingen en oefeningen waarbij alle spieren in het lichaam gebruikt worden, begeleid door de ademhaling. De yoga houdingen zorgen ervoor dat lichaam en geest optimaal functioneren. Ze maken je spieren sterker en langer, zodat je lichaam er energiek, sterk en gespierd van wordt.

DreumesYoga
Yoga voor het kind waarin de ouder ondersteunend is voor het kind. In 45 minuten doen we oefeningen waarbij fantasie een grote rol speelt. Verschillende yogahoudingen voor ouder en kind, spelenderwijs massage en ontspanning. Aan het einde van elke les is een moment voor creatieve verwerking. Aandacht voor hechting tussen ouder en kind. Als een dreumes (1 tot en met 4- jarigen) zelfstandig kan lopen, kan hij of zij deelnemen aan dreumesyoga. Het is gebruikelijk dat één van de (groot)ouders meedoet. Geen zorgen, de bewegingen zijn voor volwassenen prima te volgen

Yoga voor beginners
Yoga voor beginners bestaat voornamelijk uit het aanleren van alle basishoudingen, het is de allereerste kennismaking met yoga. Tijdens een les werk je aan het verbeteren van kracht en souplesse, terwijl de les tegelijk energie en balans geeft.

Kinder of TienerYoga
Bij Kids en TienerYoga komen spelenderwijs (afhankelijk van de leeftijdsgroep) alle onderdelen van Yoga aan bod. Zo leer je bij de kidsyoga sterk staan als een boom, soepel zijn als een slang en je terugtrekken als een muisje. Bij de Tieneryoga zal hier uiteraard op een andere wijze betekenis aan worden gegeven (passend bij de leeftijd).

kinderyoga

Ieder kind kan in een veilige omgeving de verbinding tussen zijn of haar lichaam en geest ontwikkelen. We voelen ons prettiger in ons lijf en daarmee in ons leven. Yoga heeft in onze visie te maken met bewust zijn (bewust bewegen, ademen, voelen en denken). De lessen hebben een vrolijk karakter waarbij de kinderen vooral veel plezier hebben en genieten van de bewegingen. Er is geen sprake van competitie, alles is goed en iedereen kan meedoen! We werken in kleine groepen zodat ieder kind zich veilig voelt en voldoende aan bod komt. Ga je mee op avontuur?

Visie op Yoga
Het is niet de bedoeling dat yoga je weghaalt uit je eigen leven. Je hoeft niet een of ander oud idee over yoga na te leven. je hoeft je niet af te zonderen op een berg om aan yoga te kunnen doen. Jouw yoga is er om het beste in jou naar boven te halen.

Voorbereiding
We raden  aan om aangename (warme) loszittende kleding en sokken mee te nemen. We hebben daar matjes, maar je mag ook je eigen mat meenemen. Een flesje water kan ook prettig zijn.

Na de les
Na afloop van de les raden we aan om genoeg water of kruidenthee te drinken (zodat de vrijgekomen afvalstoffen sneller afgevoerd kunnen worden).

Lesrooster GRATIS PROEFLES