Met dit nieuwe protocol (in overeenstemming met NOC*NSF, de sportbonden en de VSG: Vereniging Sport en Gemeenten) willen we alle leden van SDM richting geven hoe te handelen en welke aandachtspunten we hanteren. Alles uiteraard binnen de kaders van het kabinetsbeleid en de richtlijnen van het RIVM.

Veiligheid- en hygiëneregels voor iedereen!
Graag jullie aandacht voor de onderstaande punten:
Voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop!

Voorbereiding algemeen:
• blijf thuis als je één van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;
• blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf de 38 C°) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je zelf of je kind weer laten sporten en naar buiten;
• blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Omdat u tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet u thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact;

Voorbereiding thuis:
• meld je zelf of je kind tijdig (van tevoren!) aan/af via MijnSDM (dus niet via de groepsapp van WhatsaApp), géén aanmelding is géén les. Aanmelden voor lessen via: https://login.s-d-m.nl/klanten Het van te voren aanmelden is naast dat het een eis is vanuit NOC*NSF , ook voor onze administratie leidend. Mocht tevens achteraf blijken dat iemand het coronavirus heeft, kunnen wij altijd terugvinden wie wanneer met wie in contact is gekomen tijdens onze lessen;
• bij slecht weer gaan de lessen niet door, dit wordt via MijnSDM gecommuniceerd (kijk voordat je vertrekt of er updates zijn) en via een eventuele groepsapp van WhatsApp;
• trek thuis je sportkleding en sportschoenen aan en zorg voor een tas met voldoende geschikte laagjes / paraplu (om zo in te kunnen spelen op het Nederlandse weer). Schoenen dragen is verplicht (aangezien we buiten dansen);
• ga voordat je naar de leslocatie vertrekt thuis naar het toilet + neem (indien gewenst) een flesje water vanaf huis mee;
• was voor je naar de leslocatie vertrekt thuis je handen met water en zeep, minimaal 20 seconden;
• voor de groepslessen volwassenen: neem waar mogelijk eigen sportmaterialen mee (bijv. yogamatje) en zorg altijd voor een groot badlaken/handdoek

Op de leslocatie:
kom niet eerder dan 5 minuten voor de sportactiviteit aan op de sportlocatie;
• volg de eventuele routing-aanduiding én wees sociaal naar eventuele andere weggebruikers/parkeerders op de leslocatie;
• als ouder/rijder heb je geen toegang tot de sportlocatie. Dit geldt zowel voor, tijdens
als na de training van jouw kind, je brengt/haalt tot de afgesproken plek;
• houd minimaal 1,5 meter (twee armlengtes) afstand van iedere andere persoon buiten jouw huishouden;
• houd altijd 1.5 meter afstand van je docent (ook als je t/m 12 jaar bent);
• schud geen handen;
• vermijd het aanraken van je gezicht;
• indien nodig kan er sportmateriaal van SDM geleend worden, je desinfecteert deze bij aanvang én na afloop van de les zelf (desinfect-materialen stellen wij op locatie beschikbaar);
• ga direct na afloop van je les naar huis ( alle jeugdlessen zullen minimaal 5 minuten eerder stoppen in verband met de ruimte om de groepen veilig te wisselen);

Na afloop als je weer thuis bent:
• was je handen met water en zeep voor en na bezoek sportlocatie;
• reinig je sportkleding, sportschoenen, drinkfles;

Naast bovenstaande regels gelden natuurlijk óók de spelregels opgesteld door NOC*NSF:

Meer informatie: https://nocnsf.nl/sportprotocol

Uiteraard krijgen alle docenten ook duidelijke richtlijnen mee en zorgen we dat zij voorzien zijn van de mogelijkheid tot desinfect/ dettol doekjes / handschoentjes / pleisters .

Noot: mogelijk worden er nog aanpassingen gedaan in dit document. Vernieuw dan de pagina voor de actuele versie (laatste update 7 mei).

Vragen? Adressen buitenlocaties Nieuwsupdate COVID19