Onderstaand lesaanbod wordt regelmatig ververst. Tevens worden er soms speciale workshops/cursusvormen gegeven en geven we clinics op locatie.

Contact ons voor meer en/of de meest actuele informatie: info@s-d-m.nl

  

Locatie 1 Marum
Zaal Jut en Jul

Wendtsteinweg 15
9363 AK Marum

Locatie 2 Marum
ClubFysiek (zaal 1 en zaal 2)
Hoornweg 48
Marum

Locatie 3 Marum
Gymzaal Sporthal de Holten
Hoornweg 46
Marum

Locatie 4 de Wilp
Sporthal de Wilp/Dorpshuis Op de Welle/Verbouwde Kerk

Schoolstraat 17
9367 PX De Wilp

IMG_6654

Contact GRATIS PROEFLES Lesrooster

——————————————————————————————————————————————– 
Shape
Shape is een les waarbij alle spiergroepen getraind worden. Conditie en kracht gecombineerd is dé manier om fit te worden en te blijven. Tijdens deze les trainen wij het hele lichaam op opzwepende muziek. We gebruiken regelmatig diverse materialen tijdens de oefeningen (gewichtjes, e.d.)

Hiit Strength
Hiit staat voor high intensity interval training. Dit is een training waarin lage intensiteit wordt afgewisseld met korte periodes van hoge intensiteit. Houd je er van om je 110% in te zetten tijdens de training. Je badend in het zweet te werken en bijna kruipend naar huis te moeten? Dan is hiit wat voor jou!

Pump
Bij Pump wordt er gebruik gemaakt van gewichten o.a. dummbells, halterstangen en schijven, de bewegingen zijn op muziek. Op elk nummer wordt een andere spiergroep behandeld, aan het eind van de les is je hele lichaam getraind. De training is gericht op spierversteviging, shaping en behoud van spiermassa.

X-CORE
X-CORE is een full-body workout waarbij wij zowel aan spierversterking als conditie werken. Door het bewegen van het grit in de buis gecombineerd met een simpele choreografie krijgen de spieren een extra impuls. Je traint in deze les voornamelijk de buik, rug, benen en armen. 

Yoga
Het is een gemiddeld zware yogales waarbij we zowel staande als zittende asana’s (houdingen) doen, we werken met inspanning en ontspanning. Het begint rustig gevolgd door een stukje flow wat iets meer van je vergt. De les eindigt met savasana (liggen en tot rust komen), Het is handig een warm vest en warme sokken mee te nemen, eventueel een dekentje. Je kan eventueel een eigen matje meenemen, anders hebben wij die natuurlijk voor je.

HathaYoga
Hatha yoga, de basis van vele vormen van yoga, bestaat uit houdingen en oefeningen waarbij alle spieren in het lichaam gebruikt worden, begeleid door de ademhaling. De yogahoudingen zorgen ervoor dat lichaam en geest optimaal functioneren. Ze maken je spieren sterker en langer, zodat je lichaam er energiek, sterk en gespierd van wordt. Het is handig een warm vest en warme sokken mee te nemen, eventueel een dekentje. Je kan eventueel een eigen matje meenemen, anders hebben wij die natuurlijk voor je.

YinYoga
Een rustige yogavorm waarbij de nadruk gelegd wordt op het verlengen van spieren en loslaten van stress. De houdingen die je aanneemt zijn vooral gericht op het versterken en versoepelen van bindweefsel en gewrichten, ze rekken dieperliggende spieren. Het is dan ook het relatief rustige karakter van een yinyogales dat de meeste deelnemers aanspreekt. De les is juist zo lekker doordat je even niet heel intensief hoeft te bewegen, maar juist ruim de tijd kunt nemen voor je lichaam. Je zit / ligt 3 tot 5 minuten in een houding waardoor je de dieperliggende spieren beter kan aanspreken. Het is handig een warm vest en warme sokken mee te nemen, eventueel een dekentje. Je kan eventueel een eigen matje meenemen, anders hebben wij die natuurlijk voor je.

Pilates
Bij Pilates verbeter je je algehele houding, lenigheid en kracht  en is er veel aandacht voor o.a. buik– en rugspieren. Regelmatige beoefening van Pilates helpt niet alleen je houding verbeteren: je gaat beter rechtop zitten en soepeler en sierlijker bewegen (spieren worden langer). Pilates oefeningen zijn veel op en bij de mat en met voornamelijk je eigen lichaam als weerstand. Je kan eventueel een eigen matje meenemen, anders hebben wij die natuurlijk voor je.

Cardio en Core
Wat kan je verwachten? Een full body workout  waarbij een stukje extra aandacht zal zijn voor cardio én op het versterken van de rug en buikspieren (oftewel: je core). Tijdens de les wordt voornamelijk gebruik gemaakt van het eigen lichaamgewicht, maar uiteraard kan dit ook verzwaard worden met losse gewichten, elastieken, etc. Een les om lekker te zweten! Deze les is tevens zeer geschikt voor fanatiekelingen uit andere sportdisciplines zoals voetbal, korfbal, volleybal etc.

Dansen volwassen
Kom langs bij onze streetdance/hiphop en/of onze  lyrical/modern voor volwassenen!

Streetdance/Hiphop is een populaire dansvorm op (meestal) up-tempo muziek dat bestaat uit verschillende interpretaties vanuit diverse dansstijlen. Een warming-up, uitgebreid aan de slag met een choreografie en als afsluiting een cooling down. Vaak ben je meerdere weken met één bepaalde choreografie bezig.

Bij Lyrical/modern wordt het lichaam gebruikt als communicatiemiddel. De bewegingen hebben hun eigen verhaal. Lyrical/Modern laat je helemaal meevoelen met de sfeer en het verhaal van de muziek. Het is een vrije en creatieve dansstijl, waarin ook aandacht is voor dansexpressie. Vaak ben je meerdere weken met één bepaalde choreografie bezig.

Zumba
Zumba is een Latijns-Amerikaans geïnspireerde dansfitness die Latijnse en internationale muziek met swingende dansbewegingen combineert. Iedereen kan met Zumba meedoen. De pasjes zijn gemakkelijk te volgen en naarmate je oefent, ga je de pasjes ook steeds beter beheersen.

Spinning
De Cycling is een intensieve indoorfietstraining. Spinning is goed voor de vet- en koolhydraatverbranding, verbetert je uithoudingsvermogen en zuurstofopnamen. De fietstrainingen zijn pittig maar gemakkelijk aan te passen op jouw niveau. Wil jij het gevoel hebben dat je echt getraind hebt zodat je met een voldaan gevoel naar huis kan dan is dit zeker een les voor jou!

Vitaalfit
De naam zegt het al! Vitaliteit en fitheid. Verschillende oefeningen gericht op het vitaal houden van het lichaam. De trainingen zijn gemakkelijk af te stemmen op niveau en geschikt voor iedereen! Heb je een tijdelijke of chronische fysieke beperking? Dan is deze les uitermate geschikt om tóch aan je fitheid en conditie te (blijven) werken. Ook is deze les geschikt voor senioren. 

Lesrooster GRATIS PROEFLES